maanantaina, heinäkuuta 07, 2008

Uusi Upea Ulla!

Uusi Ulla-numero 02/08 on ilmestynyt:

Palautteesta

Erityisesti pääkirjoitus kannattaa lukea läpi. Siinä on otettu kantaa mm. siihen, mikä Ullan tekijöitä motivoi tekemään ilmaista lehteä ilman korvausta ja miten tärkeää Neuleyhdistys Ullan tuki lehden teossa on. Positiivisen palautteen antaminen on tunnetusti vaikeaa niin työelämässä kuin muunkin elämän alueella. Silloin kun asiat on hyvin, ei palautetta tipu, mutta jos pienikin asia menee pieleen saattaa nousta kauhea haloo.

Olen itse aktiivisesti neulonut vasta kolme vuotta ja tuona aikana olen lukenut Ullan artikkelit ja neuleohjeet hyvin tarkasti läpi. Voisi sanoa, että Ulla on ollut yksi tärkeimmistä innoittajistani lyhyellä neulomisurallani. Sitä kautta olen oppinut perustekniikoita ja myös uskaltautunut kokeilemaan minulle uusia ja vaativampia malleja. Koska Ulla on ollut minulle tärkeä "oppiäiti", olen liittynyt myös Neuleyhdistys Ullan jäseneksi.


Ohjeista

Ulla nro 02/08:ssa oli erityisen paljon sukkaohjeita, joista kaikki vaikuttivat hyvin totetuskelpoisilta ja varmasti joku niistä pääsee piakoin puikoille. Myös sukkalanka-artikkeli oli minulle erityisen mielenkiintoista luettavaa, koska omasta lankavarastosta löytyy jo nyt joitakin arvoituja lankoja ja myös artikkelin perusteella voi hyvin miettiä mitä lankoja haluaa jatkossa kokeilla.

Muista ohjeista erityisesti Ystävälle-neuletakki kolahti. Samoin Tulppaani-kolmiohuivi. Myös Hyrrä-setti ja Käänteinen-pipo pääsevät toteutuslistalleni.

2 kommenttia:

juli kirjoitti...

Hei! Voitit yllätyspalkinnon blogiarvonnassani. Lähetä vaikka meiliä, kerro vähän millaisia lankoja tykkäät käyttää, ja mitä värejä.

Palaga kirjoitti...

Tulppaanihuivin haluaisin tehdä minäkin.