tiistaina, helmikuuta 24, 2009

Enosta lankaa!

Minä sain hyvät naurut kun luin erästä blogiini tullutta kommenttia:

"Olin jo lähdössä pois blogista, kun www-osoite osui silmiini: enostalankaa. Muistan viimeksi ajatelleeni, että kaikesta sitä ihmiset kehräävätkin, ajattelin, että tää on jotain sisäpiirin huumoria, kehräät varmaan koirasi karvoista ja koiran nimi on eno - tai jotain vastaavaa. Tänään tajusin, että kyseessä ei ole enosta lankaa vaan en osta lankaa."

Tässäpä voisin nyt valottaa nimen historiaa, joka johtaa ihan vain siitä, että reilu vuosi sitten blogia aloitellessani, tavoitteenani oli saada kulutettua lankavarastoani (joka tuolloin koostui pääasiassa kotimaisista N...-merkkisistä langoista) pienemmäksi. Http-osoitteeseen sitten putkahti sen seurauksena 'enostalankaa'. Aluksi blogin nimikin oli tuo sama, mutta sittemmin se muuttui nykyiseen. Kyllä mullakin on kieltämättä monesti tullut tuo mielleyhtymä kahteen enooni ja siihen, että miten heistä saisi loihdittua lankaa :D
Tuosta kommentista tuli vielä toinen juttu mieleen, jota olen pidempään miettinyt. Eli kuinka olisi mukavaa saada lapaset oman koiran karvoista kehrätystä villasta. Ehkäpä minun pitää alkaa selvittelemään tuon asian toteuttamista, sillä koira-herroilla on ikää jo yli 10 v. Vinkit koiran karvan kehräämisestä otetaan mielihyvin vastaan.

5 kommenttia:

Ansku kirjoitti...

Hei!

Blogitekstisi osui silmään, sillä juuri tänään lähetin lapinkoirani karvaa kehrättäväksi langaksi. Lähetin ne Sanskille kehrättäväksi, antoi itsestään positiivisen kuvan.

Kannattaa tutustua sivuihin
www.sanski.fi
ja/tai
www.rukkijarautapata.com

Hieman jännittää millaista lankaa on tulossa :)

Kristiina kirjoitti...

Kiva jos kirjapostauksestani oli jotain hyötyä! :) Ainakin minulle sukkakirjassa oli uutta ja hyödyllistä tietoa. Ja kivoja ohjeita, joita voit vaikka Ravelrystä käydä bongaamassa etukäteen, jos harkitset myös kirjan hommaamista (tosin jotkut kuvat ovat siellä sen verran pieniä, ettei mallista saa kunnolla selvää).

heidi kirjoitti...

Heippa! Kiva kun piipahdit blogissani ja jätit kommentin! Olen nykyään niin laiska etsimään uusia blogeja, että on kiva, että edes tällä tavalla tulee löydetyksi uusille sivuille.

On jo pitkään pitänyt tehdä sekä nuo Kertut että Shalom. Milloinkohan sitä?

Limeadine kirjoitti...

Voi jummi, mäkin olen jotenkin ajatellut, että on jotain tekemistä enon kanssa... Kääk!

Anonyymi kirjoitti...

Samoin on minunkin silmiini osunut tuo sana ja ihmetellyt, että mitä se tarkoittaa. Kylläpä olen yksinkertainen, eihän siinä enolla tosiaan ole mitään tekemistä.